emmmagustafsson.blogg.se

Måndag 30/3 - 15

Publicerad 2015-03-30 12:12:00 i Allmänt, Barn & familj,

Jaha, ännu en ny vecka och jag har ingen aning om hur tiden kan gå så otroligt fort! Min lilla skrutta blev ju en månad i onsdags och det känns som om det var igår vi kom hem från förlossningen..
Det är väl bara att inse att barnen blir äldre men inte jag ;)
 
Idag har det inte hänt särskilt mycket förutom att jag städat iordning i köket och ska snart sätta fart med alla andra hushållssysslor som behövs göras.
Min äldsta dotter frågade mig förut om hon skulle få träffa sin kusin idag med för det går ju faktiskt att leka i flera dagar :D Så vi ska väl försöka ordna en kusindejt idag med, men det är bara kul att dom vill leka så mycket! Det är ju bara ca 10 veckor mellan dom så det är ju perfekt! :)
 
Igår när jag var på Bergvik så sov B2 så sött i vagnen men så fort vi träffat på pappsen så vaknade hon och ville äta så de var bara att sätta sig i en av resturangerna och mata henne, men det har varit sån hysteri kring att amma offentligt att jag knappt ville göra det någonstans bland folk men jag upplevde inte snea blickar utan folk log åt mig när dom såg två ben som stack ut under en filt som jag hängt över axeln och bröstet! Sen när jag var inne på HM så vaknade hon igen och vill äta så jag tog med mig mina 3 linnen till provrummet och satte mig där och matade henne, så det var riktigt spännande igår och se hur många som störde sig på offentlig amning men jag märkte inte av någonting av det (inte ens när jag tryckte mig före i provrummet för att få de största provrummet). Jag tror att folk egentligen inte stör sig på att kvinnor matar sina barn offentligt, dom gör det bara för att skapa rubriker! 
Nåväl..
Jag tyckte inte att det fanns särskilt mycket att shoppa igår, vilket är synd då jag hade fått sambons kort att betala med ;) (men det ska jag allt ta ikapp någon annan dag, haha) Men jag hittade 3 linnen som var vanliga (ett flerfärgat, ett vitt och ett rosa) och dom går ändå att amma i utan att behöva dra upp hela linnet och visa degmagen för allt och allt, vilket är rätt bra då jag har en liten skrutt som hänger i bröstet hela dagarna! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela